Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027, Priorytet 6 Fundusze Europejskie na rzecz aktywnego Pomorza Zachodniego, Działanie 6.8 Edukacja przedszkolna.
Regulamin zawiera:
– Przedszkole Miejskie im. Kubusia Puchatka w Karlinie,
– Małe Przedszkole przy SP w Karścinie,
– Małe Przedszkole przy SP w Daszewie,
– Małe Przedszkole przy SP w Karwinie.
W ramach Projektu zostaną zrealizowane tworzące spójną całość zadania, mające na celu wzmocnienie kompetencji 317 dzieci przedszkoli objętych wsparciem w projekcie, wyrównujące ich szanse edukacyjne i rozwijające kompetencje i umiejętności.
Zadanie nr 1 – Utworzenie 5 nowych miejsc wychowania przedszkolnego wraz z wyposażeniem w Przedszkolu Miejskim w Karlinie oraz doposażenie przedszkoli przy szkołach podstawowych w Daszewie, Karwinie i Karścinie.
Zaplanowano utworzenie 5 nowych miejsc przedszkolnych w Przedszkolu Miejskim w Karlinie (od IX.2024), oraz zakup pomocy dydaktycznych (01.III.2024-31.VIII.2024) do pracy z dziećmi na potrzeby przedszkola w Karlinie oraz oddziałów przedszkolnych w Daszewie, Karścinie oraz Karwinie.
W ramach zadania zostaną zakupione: interaktywne roboty edukacyjne wraz z niezbędnymi do ich działania kartami oraz roboty edukacyjne służące do nauki kodowania, pomoce dydaktyczne TIK, pomoce dydaktyczne do zajęć terapia przez sztukę, pomoce dydaktyczne do zajęć przyrodniczych-ekologicznych/społecznych i obywatelskich, pomoce dydaktyczne do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych/wczesnego wspomagania/emocjonalno-społecznych, pomoce dydaktyczne do zajęć poznawczych, pomoce dydaktyczne do terapii logopedycznej, pomoce dydaktyczne do zajęć matematycznych i ekonomicznych.
Realizacja zadania od 01.03.2024 do 31.08.2024.
Zadanie nr 2 – Doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli oddziałów wychowania przedszkolnego w Gminie Karlino.
W ramach zadania przeprowadzone zostanie doskonalenie zawodowe 31 nauczycieli (Karlino 24 nauczycieli, Daszewo 3 nauczycieli, Karwin 2 nauczycieli, Karścino 2 nauczycieli) w formie szkoleń:
– Sposoby i pomysły na wzbogacenie przedszkolnych wydarzeń, eksperymenty na każdą okazję,
– Formy i metody aktywności ruchowej przedszkolaków,
– Neurobiologia, rozwój małego dziecka,
– Stosowanie nowych metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci kompetencji i umiejętności podstawowych i przekrojowych,
– Terapia ruchowa-psychosomatyczna,
– Przedsiębiorczy przedszkolak,
– Praca z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
– Wspieranie rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych przedszkolaków,
-Doskonalenie i podnoszenie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi migrantów,
– Dobrostan nauczycieli i dzieci, psychologia w przedszkolu,
– Metodyka pracy z dzieckiem niepełnosprawnym,
– Trening umiejętności społecznej,
– Metoda integracji sensorycznej w pracy z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym,
– Rozwijanie kompetencji Społecznych i obywatelskich u dzieci przedszkolnych.
Szkolenia zaplanowano od 01.03.2024 do 31.12.2024.
Zadanie nr 3 – Rozszerzenie oferty wychowania przedszkolnego w Gminie Karlino o zajęcia specjalistyczne oraz zwiększające szanse edukacyjne dzieci.
Zgodnie z diagnozami przedszkoli zaplanowano zajęcia dodatkowe. W zajęciach weźmie udział 317 dzieci (155 K, 162 M) w tym Przedszkole Miejskie w Karlinie 275 dzieci (137K, 138 M), Daszewo 13 dzieci (6K, 7M), Karścino 14 dzieci (7K, 7M), Karwin 15 dzieci (5K, 10M).
Zaplanowano następujące zajęcia specjalistyczne:
-zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z opinią PPP,
-zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami komunikacyjno-językowymi,
-zajęcia kształtujące kompetencje emocjonalno-społeczne,
-indywidualne wsparcie psychologa,
-zajęcia rewalidacyjne dla osób z niepełnosprawnością posiadających orzeczenie z PPP,
-zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci z opinią zespołu orzekającego PPP
-zajęcia rozwijające umiejętności i wszechstronny rozwój:
Realizacja zadania od 01.09.2024 do 30.06.2025.
Zadanie nr 4 – Bieżące funkcjonowanie nowoutworzonych 5 miejsc wychowania przedszkolnego.
Wnioskodawca zaplanował finansowanie w ramach projektu bieżącej działalności 5 nowo utworzonych miejsc przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy tj. od 01.09.2024-31.08.2025. W ramach kosztów bieżącego funkcjonowania zaplanowano wynagrodzenie nauczyciela, pomocy nauczyciela, kucharki oraz intendentki (proporcjonalnie tzn. ilość nowoutworzonych miejsc do liczby dzieci w grupie/przedszkolu), wyżywienie.
Szczegółowe formy wsparcia w przedszkolach zawarte są w formularzu zgłoszeniowym będącym załącznikiem nr 1a-b, 2a-b do niniejszego regulaminu.
Zgodnie z zasadami równości szans, kobietom i mężczyznom zagwarantowany zostanie równy dostęp do informacji na temat organizowanych w ramach Projektu zadań oraz form wsparcia.
Grupę docelową stanowią dzieci w wieku przedszkolnym oraz nauczyciele Przedszkola Miejskiego w Karlinie, Małego Przedszkola przy SP w Karścinie, Małego Przedszkola przy SP w Daszewie, Małego Przedszkola przy SP w Karwinie.
Wsparcie jest kierowane do:
– 5 dzieci (2K, 3M), które zostaną objęte wychowaniem przedszkolnym w Przedszkolu Miejskim w Karlinie od roku szk. 2024/2025 oraz zajęciami specjalnymi zwiększającymi ich szanse edukacyjne,
– 312 dzieci (153K, 159M) uczęszczających do przedszkoli, w tym 9 (1K, 8M) dzieci niepełnosprawnych, 122 (58K, 64M) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i 8 dzieci (4K, 4M) z mniejszości narodowej, którzy zostaną objęci zajęciami specjalnymi i zwiększającymi ich szanse edukacyjne w roku szk. 2024/2025, w tym:
Od września 2024r rekrutacja ciągła dzieci na zajęcia dodatkowe oraz od marca 2024 rekrutacja na szkolenia nauczycieli w trybie ciągłym wg zatwierdzonych regulaminów rekrutacji.
– Działania informacyjno-promocyjne na stronach internetowych przedszkola, ulotki, plakaty, informacje ustne: podczas spotkań z rodzicami, dni otwarte.
– Spotkania rekrutacyjne: przekazanie informacji o Projekcie. Spotkania zorganizowane zostaną w miejscach umożliwiających uczestnictwo osób ze szczególnymi potrzebami w tym niepełnosprawnościami (specjalne ulotki dla osób z niepełnosprawnościami, dostosowanie stron www).
– Procedura rekrutacji obejmuje:
Podstawowe kryteria rekrutacji:
– uczęszczanie do przedszkola objętego wsparciem oraz zgoda rodzica/opiekuna prawnego na uczestnictwo w projekcie,
– złożenie formularza rekrutacyjnego (załącznik 1 a, b odpowiedni dla każdej z placówki rekrutującej),
– oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
– zatrudnienie na terenie przedszkola objętego wsparciem,
– złożenie formularza rekrutacyjnego (załącznik 2 a, b, odpowiedni dla każdej z placówki rekrutującej),
– oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Dodatkowo Uczestnik projektu zobowiązany jest do podpisania Deklaracji uczestnictwa w projekcie (załącznik nr 3 dla dziecka, załącznik nr 4 dla nauczyciela) oraz Klauzuli informacyjnej (załącznik nr 5).
Formularze rekrutacyjne należy składać do koordynatora projektu w przedszkolu, do którego uczęszcza dziecko/jest zatrudniony nauczyciel.
Do formularza rekrutacyjnego dziecka należy dołączyć orzeczenie i/lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej i/lub opinię nauczyciela/dyrektora o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.
Szczegółowe kryteria rekrutacji:
Jedno dziecko może brać udział w kilku formach wsparcia:
– zajęcia rewalidacyjne (1K, 8M) – dziecko z niepełnosprawnościami – orzeczenie PPP;
– zajęcia wczesnego wspomagania (4M) – opinia zespołu orzekającego PPP o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju;
– zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (22K, 34M), logopedyczne (48K, 50M), psychologiczne (9K, 16M), społeczno-emocjonalne (9K, 12M) – opinia z PPP 5 pkt, – opinia specjalisty 3 pkt, dziecko z deficytami opinia nauczyciela – 2 pkt.
b) zajęcia rozwijające umiejętności i wszechstronny rozwój:
– język angielski (155K, 162M), zajęcia poznawcze (155K, 162M), terapia przez sztukę (155K, 162M) -zajęcia dla wszystkich dzieci;
– zajęcia matematyczne (125K, 129M) – dzieci w wieku 4,5,6 lat;
– zajęcia rozwijające kompetencje społeczne, obywatelskie i przedsiębiorczość oraz ekonomiczne (84K, 95M) – dzieci w wieku 5 i 6 lat;
– zajęcia przyrodniczo-ekologiczne i kompetencje zielone (125K, 129M) – dzieci w wieku 4,5,6 lat;
– zajęcia integracji sensorycznej (76K, 91M) – dzieci w wieku 3,4 lat.
c) szkolenia dla nauczycieli (31K) – wskazanie z diagnozy stopnia przygotowania nauczyciela – 3 pkt.
Do projektu zakwalifikowane zostaną osoby z najwyższą liczbą punktów.
-regularnego, punktualnego i aktywnego udziału w zajęciach,
-wypełnienia testów/ankiet związanych z realizacją projektu i monitorowaniem jego późniejszych rezultatów,
-bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo w projekcie,
-przekazania informacji dotyczących jego sytuacji po zakończeniu udziału w Projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) zgodnie z zakresem danych określonych w Wytycznych dotyczących monitorowania.
5. W trakcie realizacji Projektu rezygnacja Uczestnika z udziału w Projekcie jest dopuszczalna i wymaga usprawiedliwienia w formie pisemnego oświadczenia.
6. Uczestnik podlega procesowi monitoringu i ewaluacji.
V. Postanowienia końcowe
1. Realizator zastrzega prawo do wnoszenia zmian w regulaminie.
2. Zmiana Regulaminu następuje w formie pisemnej.
3. Regulamin wchodzi w życie wraz z dniem jego podpisania przez osobą upoważnioną po stronie Beneficjenta.
Załączniki:
1a. Formularz zgłoszeniowy Przedszkola Miejskiego w Karlinie /dziecko/,
1b. Formularz zgłoszeniowy Zakład Oświaty/dziecko/,
2a. Formularz zgłoszeniowy Przedszkole Miejskie /nauczyciel/,
2b. Formularz zgłoszeniowy Zakład Oświaty /nauczyciel/,
3. Deklaracja uczestnictwa w projekcie /uczeń/,
4. Deklaracja uczestnictwa w projekcie /nauczyciel/,
5. Klauzula informacyjna
Accessibility Toolbar